Sakit Lutut Ada Penawarnya

Sakit Lutut Ada Penawarnya. Penawar yang mujarab untuk sakit lutut, sengal sendi, sakit tulang dan sebagainya. Ia amat sesuai untuk mereka yang sekian lama mengalaminya. Sakit lutut tidak mengenal usia. Ramai rakyat Malaysia yang mengalami sakit lutut yang teruk hingga menyukarkan mereka membuat kerja seharian, baik di rumah atau pun di pejabat. Jika anda terasa tidak bermaya, letih dan lesu, saya ada penawarnya. Nak tahu! Baca artikel ini sehingga habis.....



Sakit Lutut Ada Penawarnya
Sakit Lutut


Sakit Lutut Ada Penawarnya


Ramai antara kita sakit lutut, sendi tulang, sengal-sengal otot, gout dan sebagainya. Faktor usia adalah salah satu faktor penyebab kepada masalah yang dihadapi. Sudah pasti kita mahu rawatan yang berkesan, penawar yang mujarab untuk mengatasi masalah ini. 

Ada yang memerlukan ubat penahan sakit, ada yang mahu disuntik untuk menghentikan kesakitan ini dan ada yang sanggup membuat pembedahan dengan kos yang besar untuk menghilangkan masalah yang mereka alami sekian lama. Penawar yang patut anda cuba sudah pastinya PRO Kas. Satu penawar yang terbukti berkesan dan mujarab yang mampu menyelesaikan permasalahan anda.



PRO Kas Penawar Sakit Lutut



Sakit Lutut
PRO Kas - Muscle Pain Relief



Sakit Lutut Ada Penawarnya. PRO Kas - Muscle Pain Relief adalah satu penawar yang anda cari selama ini. Satu kaedah rawatan yang berkesan untuk sakit lutut yang memberikan anda tersenyum selepas menggunakannya. Produk keluaran tempatan yang mengikut piawan Kementerian Kesihatan Malaysia. Bahan-bahan yang terkandung pada penawar PRO Kas ini adalah daripada tumbuh-tumbuhan semulajadi, bebas daripada bahan-bahan terlarang. Sangat sesuai untuk mereka yang memerlukannya, terutamanya sakit lutut. Di antara bahan-bahannya adalah:

  • ALOE VERA - Antioksidan, antibiotik yang bekerja sebagai stimulator perteumbuhan sel dan membaiki bekas luka dan sifat inhibitor ngeri.
  • DELIMA - Mengandungi vitamin C sebagai penurun risiko arthiritis dan ianya baik untuk tulang.
  • SOYA - Mengandungi 50% protein bagi setiap 100g kacang soya. Merupakan 2X lebih daripada kacang tanah, 11X lebih daripada susu dan 3 X lebih daripada telur.
  • VIITAMIN & MINERAL - Kaya dengan vitamin dan mineral seperti kalsium.sodium, besi, kalium, mangan, seng, asam folat, pelbagai jenis vitamin, asam amino.
  • MENTHOL - Mempunyai anestetik tempatan dan kualiti counterirritant dan ianya digunakan secara meluas untuk melegakan sakit otot.
  • DMSO - Pembawa bahan-bahan PRO Kas masuk ke dalam anggota badan dengan menggunakan teknologi nano dengan membetulkan DNA tanpa perlu melakukan pembedahan.


Kegunaan PRO Kas Untuk Sakit Lutut



Setiap penyakit ada penawarnya. Setiap produk ada kegunaanya. Kegunaan dan manfaat untuk penyakit yang dihadapi adalah keutamaan bagi memberi kepuasan kepada pengguna terutama yang terkena sakit lutut, sengal tulang, lenguh betis, kebas kaki dan tangan dan sebagainya. Diantara kegunaan dan manfaat  PRO Kas adalah seperti berikut:

  • SENGAL SENDI - Anggota badan yang kerap terasa lenguh, kebas dan terasa sengal-sengal pada bahu, leher atau di mana-mana sendi terutamanya sakit lutut dapat diselesaikan dengan PRO Kas.
  • SAKIT LUTUT - Tidak dapat berdiri terlalu lama, susah dan sukar untuk berjalan, mengerjakan solat dan melakukan apa jua aktiviti harian. Mar ikhtiarkan dengan PRO Kas.
  • TULANG - Pergerakan anda terbatas kerana masalah dalaman yang berkaitan dengan tulang dapat diselesaikan dengan PRO Kas.
  • KESEGARAN - Terasa lesu, lemah, tidak bermaya. Bagi mendapatkan kembali kesegaran badan! Anda akan merasai kesegaran dan kembali rasa bertenaga selepas menggunakan PRO Kas.


Jenis-Jenis Sakit Lutut



Sakit lutut ada pelbagai jenis yang kita jumpai. Ia juga ada pelbagai peringkat yang dialami oleh penyakit yang kita tidak mahu ini terjadi kepada keluarga kita. Di antara jenis-jenisnya adalah:

  • Ligamen Terseliuh - Ligamen terjatuh dan terhantuk di mana-mana tempat yang keras dan mulai membengkak.
  • Bursitis - Bergerak dengan menggunakan lutut secara berlebihan sehingga mengakibatkan radang pada struktur lutut.
  • Artristis Degeneratif - Pergerakan lutut secara kerap boleh mengakibatkan kerosakan teruk pada tulang, tendon dan rawan lutut. Ia terjadinya kehausan dan bergesel serta mulai sakit yang amat teruk.
  • Menikus Terkoyak - Pemusingan dan pemampatan secara berulang-ulang kali dan secara tiba-tiba dengan mengejut boleh memakibatkan menikus terkoyak. Ia akan menjadi bertambah kuat kesakitannya jika menaiki tangga, melompat dan berlari.



Punca-Punca Sakit Lutut


Banyak sebenarnya punca-punca terjadinya sakit lutut. Ia juga dikenali sebagai radang sendi lutut disekitarnya. Kenapa ianya sering terjadi dalam masyarakat kita? Jom kita ikuti apa punca sebenarnya sakit lutut?

  • Osteoarthritis - Rosak pada rawan sendi lutut dan ia semakin nipis.
  • Tendenitis - Radang pada tendon, terasa sakit dan ngilu pada sendi lutut kerana terlalu banyak melakukan aktiviti fizikal.
  • Sakit Kepala Lutut - Ia bertukar tempat dan tidak berada di kedudukannya.
  • Schlatter Syndrome - Ia terjadi akibat benjolan di bahagian bawah lutut. Ia akan sakit jika ada melakukan pergerakan. Ia biasanya terkena kepada pemain bola sepak, badminton, tenis, ragbi, bola keranjang dan sebagainya.
  • Medial Plica Syndrome - Ia berlipat pada lapisan tisu sendi lutut. Ia semakin membengkak apabila kerap berjalan.
  • Iliotibial Band Syndrome - Ia sejenis tisu yang terdapat dari pinggul ke betis. Bergerak secara kerap boleh terjadinya bengkak dan ia kelihatan merah pada lapisan luar kepala lutut.
  • Bursituis - Berlakukan bengkak pada selaput yang mengandungi cecair pelincir. Ia banyak terjadi akibat berjalan terlalu kerap, berlari dan terjatuh.
  • Serpihan Tulang - Ia biasanya berlaku akibat kemalangan. Ia berlaku pecahan ketika pelanggaran struktur lutut akaibat kemalangan tersebut. Pecahan atau serpihan itu terperangkap di antara ruang sendi.

Akhir kata.... jagalah kesihatan anda. Piliharalah lutut anda dengan sebaik-baiknya anugerah yang Allah Taala berikan. Namun begitu Sakit Lutut Ada Penawarnya, penawarnya adalah PRO Kas. Boleh mencuba untuk buktikan kebenarannya.

P/S - Jom ikuti entri terkini di blog saya yang lain "Telekung Reehans Pilihan Muslimah". Bolehlah join sama-sama kontest SEO ini.......

Kongsikan Artikel Ini :
+
Sebelumnya
« Post Sebelumnya
Seterusnya
Post Seterusnya »
5 Komentar untuk "Sakit Lutut Ada Penawarnya"

Dengan adanya Pro Kas, harap orang yang sakit lutut boleh sembuh

Sakit lutut memang susah nak berdiri..apatah lagi nak berjalan ...rasa macam nak tercabut lutut..nyeri..

Kurang vitamin dan mineral memang akan mengakibatkan lutut kita ni bermasalah..

Terima kasih untuk maklumat. Kami dari wong medical centre menggunakan 4 kaedah untuk masalah sakit lutut yang merupakan gabungan ubat herba , urut, akupunktur dan infraray. Untuk maklumat lanjut boleh hubungi kami di 0124520077 .

 
|Template ByKunci Dunia | Design By sensasi2020
Back To Top